Mirrors review (aka Oglinzi malefice)

In sfarsit a aparut un film horror cu potential. Mai exact, a aparut acum o luna, dar nu m-am grabit cu review-ul. Majoritatea filmelor horror ale zilelor noastre tind catre anumite stereotipii. Desigur, e amuzant sa te uiti din cand in cand la un film gen Jeepers Creepers sau The Texas Chainsaw Massacre, dar cateodata trebuie sa vezi un film horror care te face sa te bagi sub patura. M-am uitat putin sa vad ce filme de groaza au mai aparut anul asta, printre care am gasit si “Hellboy 2”. Nu stiu ce om se uita la Hellboy si la sfarsit nu mai poate sa doarma cu lumina stinsa.

Pentru ca “Hellboy 2” nu este film horror si nici un alt film nu s-a remarcat ca fiind extraordinar, Mirrors este un film de nota 9.5. In orice caz, unele filme “horror” sunt facute pentru amuzament, altele ca sa te sperie din 2 in 2 minute, unele au continut psihologico-traumatic, iar altele te fac sa iti fie frica de propria reflexie.

Mi-am dat seama ca filmul Mirrors, chiar si tradus sub forma de “Oglinzi malefice”, merita vizionat cand am vazut doi actori asiatici (chiar daca au aparut numai pentru 5 secunde). Daca nu intelegeti de ce, ganditi-va la The Grudge, Shutter, The Ring, Alone etc. Acum ganditi-va la alt film asiatic, de care ati auzit, care nu este horror. Nimic? My point exactly. Deci, orice film horror in care apare cel putin un chinez, pentru minim 5 secunde, este un film infricosator. Din surse sigure, am aflat ca daca te uiti acasa cu lumina stinsa nu o sa mai te uiti in oglinda urmatoarele doua zile.

mirrors1

Filmul pare inofensiv in primele 10 minute, dar inca de la primele secvente interesante incepi sa iti dai seama ca orice oglinda pe care o ai in casa trebuie ascunsa. E simplu sa incerci sa te minti ca e doar fictiune, dar nu mai are farmec, nu? Atata timp cat stii ca este doar un film, poti sa pretinzi pentru 2 ore ca tot ce se intampla e real – te vei distra/speria mult mai mult. Daca filmul a fost bun, vei simti frica si dupa 2 zile, daca a fost mediocru, ai pierdut 2 ore pe care nu le mai recuperezi.

Nu sunt un fan al spoilerelor si de aceea niciodata nu divulg actiunea filmului, nici macar in linii mari. Pot sa spun ca e intradevar un film horror care merita vazut, e posibil sa fie previzibila actiunea generala, dar momentele cele mai importante nu sunt in nici un caz previzibile. Nu am nimic de spus cu privire la actori, scenariul nu iti lasa mintea sa zboare la detalii. Chiar si asa, am observat la sfarsit o groaza de romani in generic, majoritatea la sunet, video si altele.

Se pare ca si ei s-au gandit ca daca pun toate secventele horror in trailer, spectatorii vor fi dezamagiti de film. Cu ocazia asta, un trailer relativ infricosator, care nu strica in nici un fel elementul surpriza: