Canalul Bega – folosit pentru transport in comun

Canalizarea raului Bega a avut loc acum mult timp, in 1728. Nu multa lume stie ca in 1869 au inceput primele curse de pasageri pe apa, primele din tot teritoriul viitoarei Romanii. Te-ai gandi ca dupa ce am scapat de comunism, am intrat in NATO si apoi in UE, ai vedea o schimbare. De la Revolutie pana acum nimeni nu s-a gandit ca acest canal ar trebui sa fie curatat. Pana acum.

bega-river

Termenul limita pentru curatarea canalului Bega este decembrie 2009. Momentan, adancimea este in jur de 2.5 metri din cauza namolului, dar peste 2 ani va ajunge undeva la 7-8 metri. Nu imi imaginez cum s-a putut pune atata namol fara sa faca nimeni nimic, chiar asa de inobservabila a fost tranzitia de la un canal curat la ce e acum? Da, la un moment dat Bega a fost curata. Mai mult, in 1944, 500.000 de pasageri au plutit cu vasele care faceau parte din transportul in comun. Acum se pare ca Bega va fi, din nou, singurul canal destinat transportului public din Romania. Din cate am inteles, turistii si Timisorenii vor putea ajunge chiar pana la grantia cu Serbia, cu ajutorul unor vaporase. Am surprins deja primele operatiuni de curatare, deci nu e numai de dragul de a visa.

photo-0001

Toata lumea stie ca Bega este murdara si probabil sunt multe masini pe fundul ei. Dar se pare ca namolul ascunde mai mult: cutite, seifuri, carute, trupurile unor persoane care s-au sinucis si 5 pistoale. Si e de abia inceputul. Sunt curios ce vor gasi pana la sfarsit, daca nu pe Bin Laden, macar pe Elvis cred ca il meritam.

One Response

  1. In anul 200 am fost acolo si mi-a parut bine sa merg pe Bega cu un vaporas! Insa totul era murdar si parca imi doream sa il vad altfel. In 2004 am fost in Olanda si m-am plimbat pe canalele Amsterdamului. Primul lucru care mi-a venit in minte a fost Bega! Deci n-am vista degeaba! sa speram ca odat si odata si oadata o sa vdm si noi aici in Bucuresti macar barcute de plimbari pe Dambovitza! Desi recunosc ca ar fi tare fain sa ma pot plimba de la Ciurel la Glina cu un vaporas! šŸ˜‰

Leave a Reply

