In a 7-a zi am descoperit pacatele

Am primit o carte. Citind din ea am crezut ca face parte dintr-un cult inapoiat, strict si dur cu adeptii sai. Avem dreptate: ortodoxismul.

E usor sa pretindem toti ca suntem crestini, dar uitati ce spune literatura de specialitate, 3.5 RON, Esotera:

“Aceste “Sfatuiri duhovnicesti” sunt cateva repere pentru a trai o viata autentic crestina si practica, sunt cateva lucruri necesare apropierii de Dumnezeu, constientizarii credintei noastre crestin-ortodoxe fara de care, daca nu ni le insusim si practicam, nu putem sa ne numim crestini.

– Sa avem in fiecare camera cate o icoana sau Sf. Cruce, deoarece odata sfintita icoana poseda o incarcatura energetica, detine mari puteri harice, este o protectie in casa.
– De asemenea, sa nu dam doua-trei nume la copil la botez, ci sa-i dam un singur nume, pentru ca acest obicei cu doua-trei nume nu-i crestin.
– Este mare pacat cand femeia se imbraca indecent, cand isi arata madularele sau forma trupului sau.

biserica
Exista coincidente prin care unii oameni au icoana in fiecare camera, numai un nume si se imbraca decent, dar chiar exista cineva care in mod intentionat face asa ceva? Eu nu cunosc pe nimeni. Ba mai mult, cunosc cativa pacatosi cu doua-trei nume. Dupa cum spune cartea, foarte putini oameni sunt crestini in adevaratul sens al cuvantului. Sa investigam mai departe.

PĂCÁT, păcate, s.n. 1. Călcare a unei legi sau a unei porunci bisericești, abatere de la o normă (religioasă); fărădelege;

Pacate soft-core:
“Am fost la discoteca fara sa-mi dau seama ca acolo este casa diavolului care isi bate joc si rade de toti tinerii ce merg acolo”.
“Mi-am pierdut timpul uitandu-ma la televizor la filme distructive si neinstructive.”

Precizez inca o data ca aceste citate sunt dintr-o carte pentru ortodocsi, tiparita cu binecuvantarea unui arhiepiscop. Nu inventez nimic si chiar si mie mi se par aceste citate incredibile.

Pacate impotriva celor 10 porunci:
“Am ras, vorbit, dormit mult.”
“Am ascultat, am cantat si am invatat si pe altii cantece lumesti.”

Nu inteleg ce Dumnezeu ar vrea sa nu radem si sa ne simtim bine? De ce? Nu pare mai logic ca au dat-o preotii in bara? Poate Dumnezeu chiar e bun, dar daca cultul ortodox considera aceste actiuni pacate, tind sa nu cred in Dumnezeul lor.

“Mi-a murit un copil nebotezat.”

Pe langa tragedia care ti se poate intampla in viata, daca esti destul de credul poti sa mai ai pe suflet si faptul ca ai pacatuit, pentru ca ti-a murit copilul. Chiar asa? Cine a putut sa fie atat de malefic incat sa considere citatul de mai sus drept pacat?

“Am luat din terenul bisericii.”
“Nu am cedat din terenul meu pentru biserica.”
“Am ras de preoti ca sunt inculti.”

Deci nu Dumnezeu a spus sa nu ne uitam la televizor si sa nu mergem la discoteca? Ultimele 3 porunci mi se par cel putin ciudate, parca ar fi scrise in special DE pentru biserica si preoti.

Pacatul de moarte:
“Lenea.”

Da. Lenea e pacat capital, impreuna cu mandria si alte sentimente care, in principiu, nu fac rau nimanui. Nu am nimic cu prezenta unui Dumnezeu, dar daca mai marii ortodoxismului sunt siguri ca asta vrea Dumnezeu de la noi, incep sa ma indoiesc de stabilitatea acestei religii. Sunt absolut convins ca 90% din crestini habar nu au ca rasul si vorbitul este interzis sau ca pot ajunge in Iad daca sunt lenesi. Mai grav mi se par criticile ortodocsilor care nu isi cunosc religia in totalitate. Cine e de acord cu citatele de mai sus poate sa isi mentina punctele de vedere si sa isi sustina religia in continuare, dar cine isi da seama ca am vorbit despre niste absurditati, nu mai este ortodox. Ori esti de acord cu o religie in totalitate, ori iti formezi alta, pe care o intelegi.

3 Responses

  1. Uauau…nu stiam ca pacatuiesc chiar atat de mult , dupa preceptele ortodoxe. Eu ma gandeam la chestii gen: sa nu furi, sa nu minti etc. Insa acum am alta perspectiva: sa fii sclav, sa fii supus, sa fii milostiv cu Biserica…:)

Leave a Reply

