Viata in Timisoara

Toata lumea se plange de Romania. Nimeni nu lucreaza, toti sunt corupti, pe degeaba traim in democratie. Cu toate astea, observ ce se intampla in jurul meu si multe imi plac. In Timisoara, timpul nu trece intotdeauna fara rost.

Gradina Zoologica

Cand eram copil nu prea avem multe locuri de vizitat in Timisoara. Am fost o singura data la gradina zoologica si am vazut un urs, un caine si un leu deprimat. Inca imi amintesc cat de trist parea locul, parca era parasit. Acum, chiar daca nu se compara cu gradinile din alte tari, macar se vede o schimbare. Pana si animalele par mai fericite. Probabil vom primi si altele, momentan putem sa ne laudam cu design-ul. In sfarsit gradina este un loc placut, chiar simti ca esti in natura si poti sa vezi ceva animale. Peste un an, cei de la gradina vor achizitiona si un trenulet. In plus, intrarea (inca) e gratuita.

img_42961

RATT

Pana nu demult criticam sistemul de transport in comun din Timisoara. Am fost in cateva tari din Europa si mi se parea imposibil sa te pierzi: harti, sageti, bannere, ghiduri gratuite. M-am pierdut, dar nu e relavant. Daca ma pierdeam in Timisoara cu siguranta nu ajungeam la hotel fara un taxi. Chiar daca autobuzele vin in 25 in 25 de minute si unele tramvaie sunt frecventate de boschetari, macar avem tramvaie si autobuze decente. In alte orase tramvaiele sunt cel putin ciudate. Eu unul nu ma pot obisnui sa vad tramvaie de genul asta in 2008:

tramvai

Pana si in Praga tramvaiele nu arata spectaculos:

tramvai-praga2

In Timisoara, tramvaiele arata decent.

tramvai-timisoara

In schimb, mai avem ceva de lucru pana ajungem la nivelul Barcelonei.

tramvai-barcelona

Am observat ca au inceput sa puna ceva cititoare cu touch screen in autobuze, ma mir ca nu am gasit mai multe informatii mai devreme. In orice caz, deja puteti sa primiti cardul de calatorie, gratuit.

Canalul Bega

Cand s-a inceput canalizarea raului, probabil oamenii s-au gandit ca e bine sa ai un canal care trece prin oras. Se pare ca in ultimii 60 de ani toata lumea a uitat complet de utilitatea fostului rau. In 1944, Bega era folosita pentru navigari comerciale si transport in comun. Astazi, au inceput lucrarile de curatare. In cativa ani, vom avea, din nou, singurul canal folosit pentru transportul public din Romania. In plus, un rau curat cred ca ar iesi mult mai bine in poze.

bega-podul-traian

Parcul copiilor

In zilele noastre, Parcul copiilor este pur si simplu o intindere de pamant pe care mai traiesc cativa copaci. Nu credeam vreodata ca Parcul copiilor va arata mai urat decat Parcul pionierilor. Toate proiectele de modernizare au fost respinse, dar macar primaria a inceput curatarea parcului.

Da, Timisoara este un oras frumos, cu potential. Pana si Piata Unirii vad ca arata foarte bine in poze artistice.

piata-unirii

Pentru ca paharul nu este intotdeauna pe jumatate plin, sa vedem si partile negative.

Cersetorii

Nu stiu cum e in alte orase din Romania, dar eu cred ca avem destui cersetori in Timisoara. Destui ca sa fie deranjanti. De vina sunt oamenii care dau bani celor de la semafoare sau de pe pragul bisericilor. Am vazut multe stiri si articole care spuneau clar ca nici un cersetor nu moare de foame; dupa cum spune si articolul de mai sus, fiecare castiga aproape 100 RON pe zi si in cele mai multe cazuri banii ajung la cineva mai sus, nu cerseste fiecare de capul lui. Cu toate ca nu am auzit in viata mea de orasul indonezian Palembang, daca esti acolo si dai bani cersetorilor la semafor, primesti o amenda de $500, pentru ca, in mod evident, iti permiti sa dai bani de pomana. Cu toate astea, am inceput sa observ ceva semne din partea autoritatilor.

cersetori

Traficul

Si chiar daca traficul devine insuportabil de aglomerat, din pacate numai datorita campaniei electorale, zeci de strazi se asfalteaza simultan. Partea buna: lumea chiar munceste. Daca esti din Timisoara cu siguranta observi ca strazi intregi se asfalteaza in 2-3 zile. Sa vedem cand se vor opri fondurile si cat vor rezista drumurile. Cu siguranta nu ne apropiem de haosul din Bucuresti si soferii inca sunt civilizati.

In final, pot sa spun ca Timisoara este unul din cele mai frumoase orase din Romania. In ritmul acesta, in cativa ani poate vom ajunge mai sus. Momentan, Timisoara si Brasovul sunt singurele orase in care as putea trai cu placere.

5 Responses

  1. Chiar e un oras frumos. Si problemele lui cele mai mari sunt, cum ai zis si tu, cersetorii, traficul. Cu cersetorii nu prea vad ce se poate face, eu stau pe langa gara de nord si crede-ma sunt satul de ei. Sectia unul e chiar langa dar nimanui nu-i pasa. Traficul e chiar criminal in orele de varf. N-ai cum sa-l “fentezi”, pe oriunde ai merge e la fel.
    Superba poza cu Piata Unirii.

  2. Nu am mai trecut pe acolo din anul 2000 si recunosc ca atunci am ramas impresionat! Sper sa regasesc acelasi farmec si sa imi faca surprize placute, din nou, acest oras! ­čśë

  3. Ca s─â las deoparte m├óndria de b─ân─â┼úanc─â pur─â, o m├óndrie care spune c─â Timi┼čoara e cel mai frumos ora┼č din Rom├ónia, o s─â spun doar ceea ce spun prietenii mei din alte ora┼če c├ónd vin pe aici ├«n vizit─â: Timi┼čoara e cel mai frumos ora┼č din Rom├ónia!:)) Din punct de vedere estetic, Timi┼čoara arat─â foarte bine, pie┼úele sunt superbe, Unirii e locul meu de suflet, dar nici Traian nu se las─â mai prejos. Despre centru nici nu mai are rost s─â spun nimic.Pe de alt─â parte, Timi┼čoara este un ora┼č mare, a┼ča c─â ar fi anormal s─â nu existe probleme, mai ales cele legate direct de factorul uman. Cer┼četori sunt sigur─â c─â exist─â cu nemiluita chiar ┼či la Barcelona. Poate chiar de-ai no┼čtri!:)) ┼×i apropos, Bra┼čovul e ├«ntr-adev─âr foarte frumos. Pia┼úa aia principal─â care habar n-am cum se nume┼čte, de unde se vede foarte bine sigla cu Bra┼čov aduce mult cu Unirii a noastr─â.:P Oricum, am fost impresionat─â ┼či de Bra┼čov.

  4. Timisoara este un oras frumos,ce merita vizitat.Are un farmec aparte . Am si un blod despre Timisoara. Viziteaza Blog Timisoara pe http://www.timisoararomania.ro

  5. bai mai veniti si prin oradea sa vedeti si acolo un oras frumos .centrul din oradea este superb mai ales acum ca este renovat felixul este aproape .si oradea este un oras mare si frumos .oradea cu toate imprejurimile lui cu tot cu 1mai si felix nu ai cum sa te plictisesti si in oradea este loc de multa distractie si veselie pt ca ai ce vizita si ce vedea.nu exista monotonie.in oradea sunt si multe parcuri de vizitat si sunt foarte frumoase .in timisoara sau brasov intradevar sunt orase frumoase dar la un moment dat devine monotonie,dar in oradea si imprejurimile sale nu te poti plictisi pt ca ai ce face.

Leave a Reply

